Portál občana zpřehlední a zlepší komunikaci klientů s úřadem v Hradci Králové

office-620823_1920.jpg
HRADEC KRÁLOVÉ - Pohodlné podání žádosti v kteroukoliv denní či noční hodinu na magistrát města? Přehled o tom, kde se žádost v rámci úřadu právě nachází? Možnost využití stejného jednoduchého komunikačního kanálu úředníkem v případě, když má klient svou žádost doplnit o přílohy či se například osobně dostavit k podpisu smlouvy? To jsou ukázky toho, co nově nabídne klientům elektronický Portál občana.
Město se inspirovalo v několika málo úřadech v ČR, kde je služba, kterou chce hradecký magistrát spustit od roku 2018, již používána.
 
Portál občana je moderní internetová aplikace, pomocí které může občan elektronicky přistupovat ke službám tohoto úřadu vzdáleně a přes libovolné počítače, tablety či smartphony pouze pomocí webového prohlížeče. Klient tak může komunikovat s úřadem z domova, práce, internetových kaváren a podobně. „Portál občana přinese jednoduchý a efektivní způsob obousměrné komunikace města s klienty a výrazně zjednoduší přístup k elektronickým službám města. Klient bude moci z pohodlí domova v kteroukoliv denní či noční hodinu podat žádost na úřad, aniž by se musel dostavit osobně,“ popisuje výhody projektu Markéta Bartušová, tajemnice magistrátu. I nadále však budou muset kvůli některým záležitostem lidé na úřad přijít osobně. Osobně si budou muset například klienti i nadále vyzvedávat osobní doklady či přicházet podávat vysvětlení, například v rámci přestupkového řízení.
 

Dojde ke zjednodušení elektronických postupů spojených s řešením různých životních situací (http://www.hradeckralove.org/urad/chci-si-zaridit), neboť ke každé z nich bude navázán potřebný formulář v elektronické podobě, který klient prostřednictvím webu jednoduše odešle. „Klient pak bude moci sledovat stav svého podání, což v praxi znamená, že z údajů na Portálu občana bude zřejmé, který konkrétní odbor magistrátu žádost vyřizuje, zda je již vyřízena nebo schválena,“ vysvětluje přínos projektu Markéta Bartušová. 
 
Podmínkou pro využívání portálu bude registrace klienta pod unikátním jménem a heslem. Služba s názvem Portál občana, na níž město ještě letos vypíše výběrové řízení, počítá i s přípravou na budoucí legislativu, o níž se ví, že vejde v platnost. Jedná se například o vzájemné fungování po zavedení elektronických občanských průkazů, které budou sloužit k prokázání totožnosti při komunikaci přes portál. V budoucnu bude možné portál rozšířit o další funkce pro klienty, například půjde o přehled pohledávek vůči městu, možnost elektronické platby, tedy úhradu poplatků vůči městu přímo přes Portál občana a podobně. Zavedení této poměrně náročné služby a vzájemná koordinace s těmi již existujícími, chvíli potrvá, úřad proto předpokládá, že funkční verzi naostro spustí s počátkem roku 2018.
 
Portál občana, který mimo jiné umožní sledovat průběh vyřizování žádostí klientů, splňuje další z cílů, k němuž se vedení města v tomto volebním období zavázalo ve společném koaličním prohlášení nejen v oblasti fungování orgánů města a služeb magistrátu města.
 






Zdroj: Královéhradecké noviny/Město Hradec Králové/Magaléna Doležalová
15.09.2016 10:17:12
prof.im
POČASÍ
AKTUÁLNÍ AKCE V KRAJI
historicke-cukrarny (1).jpg
Načítám data...
Další akce v Královehradeckém kraji

Informuji.cz = Akce a kultura v ČR
NABÍDKY PRÁCE


Více na stránce Nabídka práce Nechanice serveru kurzy.cz.





Více na stránce aplikace serveru kurzy.cz.




Více na stránce Vybrali jsme serveru kurzy.cz.




Více na stránce Daně a účetnictví serveru kurzy.cz.


Královéhradecké noviny

Zpravodajství

Města

.




© 2013 - 2017 Královéhradecké noviny
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one