Nejdříve tři roky plaťte, až pak můžete odstoupit od smlouvy

Ilustrační foto - MS Office
Ilustrační foto - MS Office
ČR - 18. 9. - Lidé už většinou znají své právo do 14 dnů odstoupit od nákupu zboží na předváděcí akci. Společnost Zepter International s.r.o. však umí návštěvníky svých akcí překvapit. Na odstoupení od smlouvy si musí počkat i tři roky a po celou tuto dobu musí pod hrozbou pokuty platit takzvané Zepter Splátky.
Obchodníci běžně spotřebitelům vedle okamžité platby v hotovosti nabízejí financování prezentovaného zboží formou spotřebitelského úvěru. Společnost Zepter International s.r.o. svým potenciálním zákazníkům poskytuje ještě třetí variantu nazvanou Zepter Splátky. Jak napovídá název, jde o rozložení kupní ceny do několika splátek. „Hlavně se ale hodně načekáte. Zboží totiž dostanete až po zaplacení poslední splátky, což podle smlouvy bývá až po dvou letech. Výjimkou nejsou ani roky tři. Společnost se po doplacení kupní ceny zavazuje dodat zboží do 30 dnů, čekání se tak prodlužuje o další měsíc,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. A dodává: „Dokonce tu neplatí ono pravidlo, že kdo si počká, ten se dočká, neboť si společnost vyhrazuje právo zrušit smlouvu z důvodu ukončení výroby spláceného zboží. Tři roky jsou přeci jen dlouhá doba.“

V případě Zepter Splátek tak vzniká zcela absurdní situace. Spotřebitel je sice podle zákona oprávněn od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, nicméně tuto příležitost dostane až po 25 - 37 měsících od uzavření smlouvy. Až doplatí poslední měsíční splátku, má společnost další měsíc na dodání zboží, a teprve poté může zákazník smlouvu zrušit a požadovat vrácení kupní ceny. V podstatě to znamená, že zákon spotřebitelům dává právo na odstoupení, společnost Zepter sice spotřebitele o jeho existenci v souladu se zákonem poučí, avšak jeho realizaci odsune o několik let.

Ústavní soud ČR se již dříve opakovaně postavil na stranu spotřebitelů, když nároky společnosti Zepter nepřiznal pro rozpor s dobrými mravy, principem důvěry a právní jistoty. Ústavnímu soudu nejvíce vadila právě ujednání o smluvní pokutě a neúměrné oddálení dodávky zboží vázané na úplné doplacení kupní ceny. Obecné soudy poukázaly také na nepřiměřenou výši smluvní pokuty.

Ve formulářových smlouvách společnosti Zepter však tyto sporné podmínky najdeme i dnes. Zatímco spotřebiteli hrozí za porušení povinnosti zaplatit kupní cenu, a to za každou opožděnou splátku, pokuta ve výši 25 % z ceny zboží koupeného za desítky tisíc korun, nesplní-li společnost povinnost dodat zboží v dohodnuté době, žádná smluvní sankce ji nečeká. „Takovéto nepřiměřené a nevyvážené podmínky jsou zakázané a nemají ve spotřebitelských smlouvách místo. To platí i pro ujednání oddalující předání zboží. Kdo o tom však neví, platí a čeká na dodání zboží,“ konstatuje Lukáš Zelený.



Zdroj: Královéhradecké noviny/dTest/Vanda Jarošová
Vyjádření společnosti Zepter International s.r.o. k tiskové zprávě ze dne 18. 9. 2014 pod titulkem „Nejdříve tři  roky plaťte, až pak můžete odstoupit od smlouvy“

 „V reakci na tiskovou zprávu vydanou dne 17. 9. 2014 časopisem dTest pod titulkem „Nejdříve tři roky plaťte, až pak můžete odstoupit od smlouvy“, sděluje společnost Zepter International s.r.o. (dále jen „Zepter“), že v této tiskové zprávě uvedené informace nejsou úplné a zcela pravdivé. 

Není pravdou, že společnost Zepter umožňuje svým zákazníkům odstoupit od kupní smlouvy, která obsahuje ujednání o úhradě kupní ceny ve splátkách (Zepter splátky), výhradně po dodání zboží. 

• Nad rámec zákona umožňuje společnost Zepter již od září 2013 všem svým zákazníkům, tedy i zákazníkům uzavírajícím smlouvy s Zepter splátkami, zrušit kupní smlouvu do 14 dní od jejího uzavření, a to bez sankcí nebo platby odstupného.
 
• Zákazník má tedy možnost zrušit smlouvu uzavřenou na Zepter splátky hned dvakrát. Poprvé, pokud požádá písemně o její zrušení do 14 dní od jejího uzavření, podruhé může zákazník odstoupit od smlouvy do 14 dní po dodání zboží. 

• Při porušení povinností zákazníka vyplývajících z kupní smlouvy sice může společnost Zepter uplatnit smluvní pokutu, nečiní tak však automaticky, zákazník je vždy na porušení několikrát upozorněn a společnost Zepter se snaží najít spolu se zákazníkem vždy nejlepší způsob řešení vzniklé situace. 

Zdůrazňujeme, že zákazník má možnost si vybrat, zda chce zboží zaplatit v hotovosti, na dobírku, formou spotřebitelského úvěru či na Zepter splátky. Volba způsobu platby je zcela na zákazníkovi. Pokud zákazník zvolí Zepter splátky, je podrobně seznámen s jejich podmínkami včetně toho, že zboží obdrží až po zaplacení. 

Pokud jde o judikáty Ústavního soudu ČR, na které je v tiskové zprávě odkazováno, je třeba zdůraznit, že jde o historické kauzy, jež se týkaly smluvních ujednání, která dávno nejsou součástí našich kupních smluv. Předesíláme, že tato minulá soudní rozhodnutí nemohou být automaticky aplikována na současné smluvní vztahy.“


za Zepter International s.r.o. 

Petra Horáčková 

Marketingová ředitelka 
27.10.2014 18:48:26
prof.im
POČASÍ
AKTUÁLNÍ AKCE V KRAJI
historicke-cukrarny (1).jpg
Načítám data...
Další akce v Královehradeckém kraji

Informuji.cz = Akce a kultura v ČR
NABÍDKY PRÁCE


Více na stránce Nabídka práce Nechanice serveru kurzy.cz.





Více na stránce aplikace serveru kurzy.cz.




Více na stránce Vybrali jsme serveru kurzy.cz.




Více na stránce Daně a účetnictví serveru kurzy.cz.


Královéhradecké noviny

Zpravodajství

Města

.




© 2013 - 2017 Královéhradecké noviny
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one