Společnosti začínají opouštět drahé osmičkové linky

Zdroj: dTest
Zdroj: dTest
ČR - dTest v březnu letošního roku vyzval více než 50 společností, aby místo modré či bílé linky používaly pro kontakt s klienty běžnou telefonní linku nebo bezplatnou zelenou linku. Které společnosti zaujaly vstřícný postoj ke svým zákazníkům? A kde se naopak volání na drahé osmičkové linky stále nevyhnete?

Některé společnosti již přestaly drahé osmičkové linky využívat, jiné oznámily, že se k tomu v dohledné době chystají. Jsou jimi Internet Mall, LEO Express, General Logistics Systems Czech Republic či GE Money Bank. Zákazníci těchto společností změnu jistě ocení,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Jiné oslovené společnosti se sice drahých barevných linek vzdát nehodlají, alespoň však vyšly zákazníkům vstříc tím, že vedle nich zřídily ještě běžnou pevnou či mobilní linku. „Mezi tyto společnosti se řadí například Pražské vodovody a kanalizace, ARMEX ENERGY, BOHEMIA ENERGY entity či Global Energy. Další společnosti, jako například AEGON Pojišťovna, posílily propagaci již existující běžné pevné linky.

Najdou se ovšem i společnosti, které změnu v komunikaci se zákazníky odmítají. „Například České dráhy, které zastávají názor, že účtování cen mezi operátory a jejich zákazníky jim nepřísluší zkoumat a je věcí zákazníka, kterého operátora si zvolí. Dále se jedná také o pojišťovnu Kooperativa, Českou pojišťovnu či Českou podnikatelskou pojišťovnu,“ říká Lukáš Zelený. Řada oslovených společností uvádí, že svůj přístup měnit nechce, ale ocenila by nápravu spočívající ve změně účtování hovorného ze strany telefonních operátorů.

Některé společnosti na zaslanou výzvu vůbec neodpověděly. „Považujeme to za jistý signál o vztahu těchto společností k jejich zákazníkům. Jde například o Pražskou plynárenskou, Optimum Energy, Severočeské vodovody a kanalizace, Hasičskou vzájemnou pojišťovnu, Cetelem či také Českou poštu. Chystáme další kroky, abychom zlepšili postavení českých spotřebitelů v této oblasti,“ uvádí Lukáš Zelený.

Bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání, využívají pro kontakt se zákazníky banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další společnosti. Ceny za tyto hovory jsou nejen významně vyšší než při volání na běžnou pevnou linku, ale obvykle není ani možné je čerpat z volných minut na volání.

Více informací o problematice osmičkových linek v České republice se dozvíte na stránce www.dtest.cz/osmicky. Na této webové adrese naleznete pod záložkou Vývoj kauzy také přehled odpovědí jednotlivých společností.






Zdroj: Královéhradecké noviny/dTest/Vanda Jarošová

04.06.2015 19:42:39
prof.im
POČASÍ
AKTUÁLNÍ AKCE V KRAJI
Načítám data...
Další akce v Královehradeckém kraji

Informuji.cz = Akce a kultura v ČR
NABÍDKY PRÁCE


Více na stránce Nabídka práce Nechanice serveru kurzy.cz.





Více na stránce Hypotéky serveru kurzy.cz.




Více na stránce Vybrali jsme serveru kurzy.cz.




Více na stránce Daně a účetnictví serveru kurzy.cz.


Královéhradecké noviny

Zpravodajství

Města

.




© 2013 - 2017 Královéhradecké noviny
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one